Toto Wolff potwierdził słowa Nikiego Laudy, który zaraz po wyścigu przyznał, że problemy z ustawieniem trybu pracy hybrydowego układu Mercedesa pojawiły się nie tylko w bolidzie Lewisa Hamiltona ale również Nico Rosberga.
W drugiej części wyścigu o GP Europy na ulicach Baku doszło do kuriozalnej sytuacji ,w której Lewis Hamilton dopytywał się inżyniera o pomoc w znalezieniu właściwych ustawień silnika, podczas gdy ten za każdym razem odpowiadał, że nie może mu pomóc, gdyż przepisy mu tego zabraniają.„Mieliśmy problem w obu bolidach” mówił Wolff. „Chodziło o konfigurację niektórych przełączników. Problem Lewisa pojawił się wcześniej, a Nico kilka okrążeń później.”
„Było można zmienić ustawienia za pomocą wyświetlacza, ale regulamin zabrania nam takich rozmów z kierowcami. To wprowadziło małe zamieszanie, a Lewisowi przywrócenie ustawień zajęło trochę czasu.”
„Nico znalazł się w lepszej sytuacji, gdyż wcześniej dokonał zmiany przełącznika i dokonał jej po kilku okrążeniach.”
„Lewis próbował rozwiązać ten problem i zajęło mu to 12 okrążeń. Moc wróciła, ale było już zbyt późno.”
Hamilton przyznał, że nie wiedział jak rozwiązać swój problem, a pod koniec wyścigu po prostu skręcił moc swojego silnika, aby go oszczędzić.
„Nie miałem pojęcia co zrobić” mówił Brytyjczyk. „Mamy koło 16 różnych pozycji pracy silnika, a w każdej z nich jest jeszcze po około 20 innych pozycji. Nie wiedziałem więc co było problemem. Po prostu straciłem moc.”
„Jechałem 14 sekund za i 10-12 sekund przed innymi bolidami. Do mety pozostawało 7 czy 8 okrążeń.”
„Skręciłem więc silnik pamiętając, że nie mam do dyspozycji tylu jednostek co moi rywale.”
19.06.2016 17:52
0
To, że był w obu bolidach to nie znaczy, że był taki sam.
19.06.2016 17:53
0
" gdyż już wcześniej dokonał zmiany przełącznika i dokonał jej kilka okrążeń później" - czy to zdanie coś znaczy???
19.06.2016 18:11
0
@2 trudne zdanie ale sens ma i znaczy to że Rosberg naprawił problem po kilku okrążeniach coś takiego ;)
19.06.2016 18:30
0
Hamilton potrafi szybko jeździć. Rosberg też potrafi szybko jeździć, ale do tego znacznie lepiej zna się na bolidzie, dużo więcej czasu spędza z mechanikami, to i problem praktycznie nierozwiązywalny dla Lewisa Nico rozwiązał po chwili.:)
19.06.2016 19:14
0
„Mamy koło 16 różnych pozycji pracy silnika, a w każdej z nich jest jeszcze po około 20 innych pozycji" to tylko brzmi skomplikowanie.. jako profesjonalista powinien mieć to wszystko w małym paluszku..
19.06.2016 19:21
0
Bez sensu przepis o zakazie informowania kierowców przez zespół. Cięzka praca wykonywana przez inżynierów, cały zespół i.... ? nie mozna zarządzać bolidem, aby najefektywniej w danym czasie pracowała jednostka.
19.06.2016 19:32
0
teraz widać kto jest prawdziwym kierowcą w mercedesie
19.06.2016 19:39
0
@6 Można. To było właśnie zadanie Hamiltona. To nieprofesjonalne ze strony doświadczonego kierowcy, a co dopiero wielokrotnego mistrza świata. Nie można mu odmówić umiejętności jeśli chodzi o jazdę, ale wychodzi na jaw jego brak zaangażowania i nie odrobiona praca domowa, przez co praca inżynierów poszła na marne.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się